۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ مرداد چاپ

راز جنگل نفرین شده در مشهد / جیغ و زوزه هایی که هنوز دلیلی برایش پیدا نشده + تصاویر

راز جنگل نفرین شده در مشهد / جیغ و زوزه هایی که هنوز دلیلی برایش پیدا نشده + تصاویر

اقتصاد میهن: جنگل عجیب و ترسناکی در مشهد که از آن صداهای راز آلودی به گوش می رسد، خبر ساز شد.

جنگلی در مشهد قرار دارد که از غروب آفتاب تا طلوع خورشید صدای جیغ‌ها و نعره‌های درختان آن، رعب و وحشت را در دل اهالی روستای سربرج برانگیخته است. به گفته برخی، صدای جیغ شبیه صدای زنی است که زنده زنده در حال سوختن در آتش است. علاوه بر صدای فریاد‌هایی که از این جنگل شنیده می‌شود، شکل و هیبت درختان این جنگل نیز وحشت‌آور است.

با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده معلوم شد این صدا‌ها و فریاد‌ها مربوط به جیرجیرک‌ها یا ملخ‌هایی است که در دل درختان خانه کرده‌اند. ولی هنوز برخی از اهالی معتقدند که این صدا‌هایی که از جنگل شنیده می‌شود، هیچ شباهتی به صدای جیرجیرک یا ملخ ندارد و این جنگل نفرین شده و محل سکونت اجنه است. برخی معتقندند که شیاطین و روح‌های نفرین شده و سرگردان، شب هنگام در این روستا پرسه می‌زنند و این اصوات دلخراش را به وجود می‌آورند.

نکته قابل توجه دیگر درباره این جنگل این است که رودخانه‌ای که در این جنگل جریان دارد قبلا در فصولی از سال خشک بود، اما همزمان با شروع صدا‌ها از جنگل از سال ۱۳۹۰، این رودخانه دوباره در این جنگل جاری است. سربرج روستایی از توابع بخش طرقبه شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی ایران است.

آیا این جنگل واقعا نفرین شده و محل سکونت اجنه است؟

ابراهیم عرب، دهیار روستای سربرج طرقبه در این رابطه گفته: هنگاهی که این صدا باعث ترس برخی اهالی روستا و گردشگران شد، موضوع را به بخشداری منطقه اطلاع دادیم و آن‌ها نیز با اعزام کارشناس به این منطقه و تحقیقات ویژه اعلام کردند این صدا مربوط به نوعی خاص از جیرجیرک است که در زبان محلی به آن «کز» می‌گویند.

در واقع سال‌های پربارش که آب فراوان است و رودخانه سربرج خشک یا کم آب نمی‌شود، این جیرجیرک‌ها به روستا حمله می‌کنند و در لابه لای درخت‌ها و گیاهان پنهان می‌شوند. ممکن است بر روی هر درخت نزدیک ۳ هزار جیرجیرک بنشیند. تمام این جیرجیرک‌ها در حاشیه‌ی دو کیلومتری رودخانه هستند و تعداد زیاد آن‌ها باعث شده که آواز دسته جمعی‌شان مانند صدای جیغ و زوزه به نظر برسد. این جیرجیرک‌ها تا ۴۰ روز زنده هستند و بعد از بین می‌روند.

 

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها