۱۳۹۹ شنبه ۱۶ فروردين چاپ

نرخ خرید تضمینی گندم ، 2500 تومان تعیین شد/ سهمیه نانوایان متخلف به نانوایان صنعتی واگذار می شود

نرخ خرید تضمینی گندم ، 2500 تومان تعیین شد/ سهمیه نانوایان متخلف به نانوایان صنعتی واگذار می شود

اقتصاد میهن: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام تعیین نرخ ۲۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم در سال جاری، از تخصیص بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گندم سال زراعی جاری خبر داد.

یزدان سیف با بیان اینکه  نرخ خرید تضمینی گندم بر اساس تصمیم دولت، 2500تومان تعیین شده است که این نرخ با ۴۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده است، افزود:  برای خرید تضمینی گندم  در سال جاری بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، که بر این اساس، ۱۲ هزار میلیارد تومان آن از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها، ۱۱ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک مرکزی و شبکه بانکی و بقیه از محل اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی ایران خواهد بود؛ ضمن اینکه باید توجه داشت که نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۵۰ تومان بود

* کاهش زمان پرداخت مطالبات گندمکارانٰ از 29 به 12 روز

سیف  با ابزار امیدواری برای کاهش زمان پرداخت مطالبات گندمکارانٰ تصریح کرد: مدت انتظار کشاورزان برای دریافت پول خود از ۲۹ روز در سال ۹۷ به ۱۲ روز در سال گذشته رسید و ما امیدواریم این مدت در سالجاری کمتر شود.وی اضافه کرد: کاهش مدت زمان پرداخت مطالبات شرایطی است که در سال ۹۸ حدود ۷ میلیون و ۷۶۱ هزار تن گندم در قالب یک میلیون و ۳۰۰ هزار محموله با متوسط ۶ تن خریداری شد. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درآمد متوسط هر گندمکار در سال گذشته را قریب به ۳۰ میلیون تومان عنوان کرد.

* اختصاص 2200 میلیارد تومان برای خرید دانه‌های روغنی

سیف با اعلام خبر اختصاص 2200 میلیارد تومان برای خرید دانه‌های روغنی در سال جاری نیز اظهار کرد: امسال در بخش خرید کلزا و دانه‌های روغنی ۵۸۰ هزار تن خریداری خواهد شد که این رقم در سال گذشته، ۴۳۱ هزار تن بود.مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره تنظیم بازار برنج نیز گفت: با توجه به تخصیص ارز به واردکنندگان برنج هیچ توجیهی برای افزایش قیمت برنج خارجی وجود ندارد. سیف یادآور شد: واردات برنج توسط بخش خصوصی از نیمه آذر تا به امروز حدود ۶۱۰ هزار تن  بوده و این در حالی است که کل واردات برنج در یک سال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است به عبارت دیگر حدود یک سوم واردات برنج در همین سه ماه بوده است‌.وی با تاکید بر اینکه برنج کافی و لازم با توجه به میانگین مصرف ماهیانه در انبارهای بخش خصوصی  باید موجود باشدٰ افزود: بنابراین هیچ توجیهی برای افزایش قیمت و کمبود در بخش خصوصی وجود ندارد.

* ارتقاء  چشمگیر دامنه کیفیت نان در کشور

به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ براساس برنامه توزیع برنج، از اسفندماه حدود ۶۹ هزار تن برنج در کشور توزیع و در حال تحویل است سیف اضافه کرد. برای ماه رمضان نیز توزیع برنج یک هفته قبل از آن شروع خواهد شد و امیدواریم که با توجه به توزیع و واردات، شاهد افزایش قیمت برنج نباشیم و برنج با قیمت منطقی به دست مردم برسد. وی با اشاره به افزایش کیفیت نان در سال گذشته ، تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، دامنه کیفیت نان 87 ارزیابی شده است که این خبر از ارتقاء دامنه کیفیت نان نسبت به گذشته حکایت دارد.

اولین محموله گندم در سال۹۹ خریداری شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر این که تعیین قیمت تا حدود زیادی به استاندار‌ها محول شده است ، از خرید تضمینی اولین محموله گندم در سال ۹۹ خبر داد. بر این اساس، اولین محموله خرید تضمینی گندم در بوشهر به وزن ۷تن خریداری و به سیلوی شهرستان دشتستان  بوشهر تحویل داده شد.

آغاز پروژه حمل آنلاین آرد به نانوایی ها، به زودی

معاون وزیر صمت در ادامه عنوان کرد: باتوجه به حجم زیاد یارانه ای که در صنعت گندم آرد ونان جریان دارد شفافیت و نظارت دولت در این بخش بسیار مهم است لذا سامانه خرید و فروش آرد برای نانوایان آزادپز در این راستا اجرایی گردید و ظرف سه ماه آینده پروژه حمل آنلاین آرد به نانوایی ها کلید خواهد خورد. سیف تصریح کرد:  به جهت ارتقا ظرفیت حمل و نقل گندم آرد و نان و پرداخت آنلاین کرایه حمل رانندگان ظرف سه ماه اول امسال بر اساس سامانه ای که تعبیه شده کرایه ها مستقیما پس از حمل بار به صورت آنلاین به حساب رانندگان واریز خواهد شد

* تجهیز قریب به ۱۰۰ هزار مترمربع انباراستاندارد در بندر چابهار

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران  با بیان اینکه فعال سازی بندر چابهار یکی از پروژه های این شرکت در سال گذشته بوده است ازتجهیز و راه اندازی قریب به ۱۰۰ هزار متر مربع انبار استاندارد در این بندرخبر داد و گفت:  همچنین عملیات بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار متر مربع از انبارهای دیگر در دست اجراست که امیدواریم در ۶ماهه ابتدایی سال به اتمام برسد.

* سهمیه نانوایان متخلف به نانوایان صنعتی واگذار می شود

سیف در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص استفاده از آردهای غیر منطبق در واحدهای نان سنگک توضیح داد: تا سال گذشته این امکان وجود داشت که نانوایان سنگک آردهایی با درصد سبوس گیری متفاوت به جهت روشن شدن نان استفاذه نمایند که با تصمیم گیری شورای آرد ونان مقرر گردید از ابتدای سال۹۹ امکان خرید سایر آردها برای نانوایان سنگک در سامانه ممنوع شود، این نانوایان از این پس فقط آردی را می توانند خریداری کنند که منطبق با نان سنگک بوده و در سامانه مشخصا برای نان سنگک طراحی شده است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در واحدهای نانوایی گفت: امروز در استان های مختلف و با هماهنگی دستگاه های ذی ربط پروتکل هایی تدوین و به نانوایی ها داده شده است طبق توافق صورت گرفته با شورای گندم آرد ونان مقرر گردیده واحدهایی که از رعایت دستورالعمل های بهداشتی سرپیچی کنند عملا تعطیل و سهمیه هایشان به واحدهای نان صنعتی تخصیص داده خواهد شد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها