۱۳۹۹ جمعه ۲۶ ارديبهشت چاپ

وام 40 میلیون تومانی بانک مسکن به مشتریان خوش حساب مسکن مهر

وام 40 میلیون تومانی بانک مسکن به مشتریان خوش حساب مسکن مهر

اقتصاد میهن: مدیر امور اعتبارات بانک عامل بخش مسکن گفت: مشتریان خوش حساب مسکن مهر می‌توانند ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای تعمیرات و نوسازی دریافت کنند.

محمد حسن علمداری، درباره افزایش تسهیلات به انبوه سازان گفت: با توجه به شعار امسال مبنی بر جهش تولید، بانک عامل حوزه مسکن تسهیلات ساخت مسکن را افزایش داده است. انبوه سازان حرفه‌ای که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند در شهر تهران ۲۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۲۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۷۰ میلیون تومان وسایر انبوه سازان در شهر تهران ۲۰۰ میلیون تومان، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۱۸۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد دریافت کنند.

وی ادامه داد: این تسهیلات به شعب بانک عامل حوزه مسکن ابلاغ شده است و انبوه سازان می‌توانند برای دریافت اقدام کنند.مدیر امور اعتبارات بانک عامل حوزه مسکن با بیان اینکه این تسهیلات تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان قابل انتقال به خریدار است گفت: انبوه سازانی که تسهیلات دریافت می‌کنند در زمان ساخت برای پرداخت اقساط تنفس دارند. برخی از مسکن‌های مهر که نیاز به بازسازی یا تعمیرات دارد مشتریان خوش حساب بانک عامل حوزه مسکن می‌توانند با خرید اوراق، تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد دریافت کنند.

افزایش تسهیلات ساخت بافت فرسوده

وی افزود: تسهیلات در بافت فرسوده در شهر تهران ۲۵۰ میلون تومان و سایر شهرها ۲۲۰ میلیون تومان شده است، اما نرخ این تسهیلات در تهران تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها تا سقف ۴۰ میلیون تومان ۹ درصد و مابقی با کارمزد ۱۸ درصد محاسبه می‌شود. افرادی که به صورت انفرادی در بافت فرسوده اقدام به ساخت می‌کنند می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

این مقام مسؤول اظهار داشت: پرونده‌های تشکیل شده مشمول این افزایش تسهیلات می‌شوند و افرادی که تسهیلات دریافت کردند نیز می‌توانند با متمم تسهیلات افزایش تسهیلات را دریافت کنند.علمداری با بیان اینکه فعلاً برنامه‌ای برای افزایش تسهیلات صندوق پس انداز یکم نداریم گفت: تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی امضا شد مبنی بر اینکه افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند در اولویت دریافت تسهیلات با نرخ ۸ درصد در سایر بافت‌ها و ۶ درصد در بافت فرسوده قرار گیرند. در همین راستا این وام به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تسهیلات در مسکن مهر پرداخت شده است. وی ادامه داد: بانک عامل حوزه مسکن سامانه‌ای اینترنتی درخواست تسهیلات راه اندازی کرده است و متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست و بارگذاری مدارک خود کارهای تسهیلات را اینترنتی بدون مراجعه به بانک انجام دهند و امیدوارم سایر دستگاه‌ها در رابطه با امضا دیجیتال با بانک مسکن همکاری کند تا این روند ادامه یابد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها