۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت چاپ

چادرملو؛ پیشگام توسعه ملی در زمینه اقتصاد غیر نفتی

چادرملو؛ پیشگام توسعه ملی در زمینه اقتصاد غیر نفتی

اقتصاد میهن: مدیرعامل شرکت چادرملو از اقدامات این شرکت در ایجاد ساختار نوآورانه و توسعه اهداف متناسب با سیاست‌های اقتصاد غیر نفتی کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد میهن ، مهندس امیرعلی طاهرزاده در مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو، به اهمیت اقتصاد دانش محور و نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت :با توجه به سرعت جهانی شدن و رقابت پذیری در جهت بهبود و بهره وری توجه به اقتصاد دانش محور و نوآورانه از اهمیت ویژه ای برخودار است. وی گفت: سیاست‌های کلی کشور نیز به سمت اقتصاد غیر نفتی حرکت می‌کند و بخش معدن و صنایع معدنی در این بخش جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت چادرملو، اعلام کرد که این شرکت به عنوان یکی از پیشگامان توسعه ملی در صنعت معدن و صنایع معدنی، همسو با سیاست‌های کشور در زمینه اقتصاد غیر نفتی در حال حرکت است. وی تاکید کرد که شرکت چادرملو با ایجاد ساختاری نوآورانه در مجموعه خود، در طی یک سال گذشته، اقدامات قابل توجهی را در جهت توسعه و پیشبرد اهداف نوآورانه انجام داده است.طاهرزاده همچنین به فعالیت‌های گسترده شرکت در زمینه‌های اکتشاف، استخراج، فرآوری، تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد و صنایع پایین دستی اشاره کرد و افزود که این فعالیت‌ها فرصت‌های زیادی را برای مجموعه‌های نوآور فراهم آورده تا در بخش‌های مختلف شرکت خدمت کنند.

وی ادامه داد: آنچه در بخش بومی سازی نوچاد انجام شده است تولید ۱۴۶۳ قطعه یدکی و مواد اولیه در سال گذشته که با صرفه جویی ارزی ۴۷/۸ میلیون یورویی همراه است و این امر نشان دهنده رشد ۷۶درصدی در تعداد قطعات اولیه و رشد۹۱ درصدی در مبلغ صرفه جویی ارزی نسبت به سال۱۴۰۱ می باشد. مدیر عامل چادرملو اظهار داشت: مهمترین فعالیت مجموعه نوچاد صدور ضمانت ها ، انواع تسهیلات و کارگزاری مالی است.

مدیرعامل چادرملو از جایگاه برتر این شرکت در بورس خبر داد و گفت: «چادرملو در حال حاضر جزو ۳۰ شرکت برتر فعال در بورس است و با ارزشی حدودا ۱۴۶ هزار میلیارد تومان، در بین شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی کشور، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.» وی همچنین تصریح کرد که چادرملو به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان زنجیره فولاد کشور، به ویژه در بخش کنسانتره، با تولید۱۱ میلیون تن، رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

* معرفی طرح های برگزیده نخستین رویداد “چادرو”

مراسم پایانی رویداد فناورانه و نوآورانه (چادرو) با معرفی و تقدیر از ۱۰ طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد، انرژی ، آب‌ و محیط زیست ، هوشمندسازی و تحول دیجیتال و در نهایت اعلام ۳ تیم برتر نخستین دوره رویداد چادرو به کار خود پایان داد. رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد هنزمان با روز جهانی کارکر ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در آمفی تاتر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو و با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مقامات کشوری و استانی، اساتید دانشگاهها، دانشجویان، پژوهشگران، شرکتهای استارتاپ و مدیران چادرملو برگزار گرید.در نخستین دوره رویداد چادرو از ۷۰ ایده و طرح فناورانه و نوآورانه ارائه شده در نهایت ۱۰ طرح برگزیده معرفی و از بین این طرح ها ۳ طرح برتر معرفی گردیدند.

بر اساس همین گزارش، میرسینا امیر شنوا مدیر مرکز نوآوری چادرملو و دبیر رویداد چادرو به عنوان نخستین سخنران با تاکید بر اینکه نوچاد برند نوآوری چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است، گفت: نوچاد اسم رمزی برای یک پیوند بلندمدت با بخش معدن است.وی با تشکر از مدیر عامل چادرملو برای حمایت از این مرکز گفت: در حقیقت مدیریت عالی این شرکت با ایجاد فضای باز و مهندسان با انگیزه معمار نوچاد است. اگر اعتماد مدیرعامل چادرملو نبود این مرکز بعد از یک سال به این نقطه نمی رسید.امیرشنوا با تاکید بر اینکه نوچاد برند چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است، افزود: با وجود اینکه در آغاز، راه اندازی این مرکز سخت بود اما چراغ امیدواری در مسیر پیشرفت روشن بود.وی با تاکید بر اینکه ۳۵ تیم با مرکز نوچاد در یک سال اخیر همکاری کردند، تصریح کرد: فراخوان دور بعدی رویداد هفته های آینده منتشر خواهد شد.

*تحول در صنعت معدن با جذب نخبگان و دانش بنیان‌ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: پیشرفتی که سال‌های اخیر در صنعت معدن صورته گرفته است بدون حضور افراد نخبه و شرکت های دانش بنیان ممکن نبود.  محمدرضا موثقی نیا، در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو افزود: این رویداد‌ها از این جنبه می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد که امروزه فاصله‌ فناوری کشوربا سایر کشورهای پیشرفته بسیار زیاد شده و نمی‌توانیم با روش‌های معمول این فاصله را پر کنیم به ویژه این که تحریم هستیم و برای کمک به اقتصاد کشور و کاهش اثرات تحریم‌ها در اقتصاد،حتما باید از نظرات اندیشمندان و خبرگان استفاده کنیم.وی اضافه کرد: در این رویداد جوانان خوش فکر شناسایی شده و وارد چرخه اقتصاد و صنعت می‌شوند که حرکت بسیار مثبتی برای کشور است، و این هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد و باید علاوه بر شناسایی نخبگان زمینه و بستر مناسب برای رشد فعالان این حوزه را نیز فراهم کنیم.

معاون وزیر صمت در خصوص حضور مجموعه‌های دانش بنیان در این رویداد بیان کرد: آمارهای متفاوتی در این زمینه ارائه می‌شود اما مسئله مهم پیشرفتی است که در سال‌های اخیر در حوزه صنعت، فناوری و اقتصادی کشور شاهد آن بودیم و بدون حضور شرکت‌های دانش بنیان، افراد خبره و دانشگاهیان میسر نبود و امیدوارم در سال‌های آتی بتوانیم با سرعت بیشتری روند رو به رشد خود را ادامه دهیم و درنهایت اثر آن را در رشد و توسعه کلی کشور شاهد باشیم.موثقی نیا در خصوص مشوق‌های دولت در این حوزه اظهارداشت: دولت مشوق‌های زیادی را در نظر گرفته است، مشوق‌هایی به صورت معافیت‌های مالیاتی و وام‌های کم بهره برای حضور نخبگان در صنعت و فناوری تعریف کردیم، ضمن این که سازمان‌های مرتبط با صنعت و معدن موظف شدند بخشی از درآمدشان را به این بخش اختصاص دهند و تقریبا تمام نهاد‌های تصمیم گیر برای رشد این حوزه بسیج شدند. معاون وزیر صمت در پایان در خصوص تاثیر رویداد جذب ایده‌های فناورانه بر کاهش چالش‌های معدن بیان کرد: در رویداد امروز تعداد قابل توجهی پروژه و نمونه سازی به بهره برداری رسیده اما کافی نخواهد بود و برای این که به رشد ۱۳درصدی معدن کشور که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده برسیم باید تلاش‌های بیشتری انجام دهیم.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها