۱۴۰۲ سه شنبه ۸ اسفند چاپ

بازگشت ایران به جایگاه نهمین تولیدکننده فولاد جهان

بازگشت ایران به جایگاه نهمین تولیدکننده فولاد جهان

اقتصاد میهن: ایران با افزایش بیش از ۳۹ درصدی تولید فولاد درمقایسه با سال گذشته، نهمین تولیدکننده فولاد جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن ، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد، تولید فولاد ایران در نخستین ماه سال ۲۰۲۴ برابر با دی ۱۴۰۲ درمقایسه با پارسال با افزایش ۳۹.۳ درصدی به ۲.۶ میلیون تن رسیده است که به این ترتیب، با یک پله ارتقا به جایگاه نهم بازگشته است.در جدیدترین گزارش این انجمن آمده است؛ ایران پارسال ۳۱.۱۰۰ میلیون تن فولاد تولید کرده است که این رقم در سال ۲۰۲۲ برابر با ۳۰.۶ میلیون تن بوده است و به این ترتیب تولید فولاد ایران در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ درمقایسه با سال‌های قبل از آن به ترتیب ۸ و ۱.۸ درصد افزایش داشته است.

براین اساس ایران درمیان ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بیشترین افزایش تولید را به خود اختصاص داده است.چین، هند و ژاپن، ۳ تولیدکننده نخست فولاد در جهانند و پس از آنها آمریکا، روسیه، کره جنوبی، ترکیه، آلمان، ایران و برزیل قرار دارند. ۷۱ کشور تولیدکننده فولاد در جهان در نخستین ماه سال ۲۰۲۴ (ژانویه) ۱۴۸.۱ میلیون تن فولاد تولید کرده‌اند که ۱.۶ درصد درمقایسه با مدت مشابه پارسال کمتر است. تولید فولاد چین، آمریکا، آلمان و برزیل کاهش یافته و تولید ۶ کشور دیگر بیشتر شده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها