۱۴۰۲ سه شنبه ۸ اسفند چاپ

بازدهی بیش از ۷۷ هزار درصدی نماد «فولاد» در بورس اوراق بهادار

بازدهی بیش از ۷۷ هزار درصدی نماد «فولاد» در بورس اوراق بهادار

اقتصاد میهن: سهام فولاد مبارکه از زمان عرضه اولیه تاکنون بیش از 77,000 درصد بازدهی برای سهام‌دارانش ثبت کرده که در مقایسه با بازدهی سایر بازارهای رقیب همچون سکه امامی که تنها به 21،000 درصد بازدهی رسیده تفاوت زیادی دارد؛ بنابراین همواره خرید و نگهداری نماد فولاد در سبد سهام‌داران توصیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن ، هفتم اسفندماه سال ۱۳۸۵ یکی از روزهای خاطره‌انگیز در تاریخ تقویمی شرکت فولاد مبارکه است. در این روزی نماد «فولاد» به‌عنوان چهارصدوسی‌و‌پنجمین نماد بورسی در تابلوی معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران نقش بست و بورس تهران پذیرای یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی کشور شد.از آن زمان تاکنون نماد فولاد به دلیل نقش مؤثرش در شاخص‌سازی بازار سرمایه و ایجاد بازده بالا در بلندمدت موردتوجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته و اغلب معتقدند که فولاد یکی از نمادهای بنیادی بازار سرمایه است. به‌طور نمونه سهام فولاد مبارکه از زمان عرضه اولیه تاکنون بیش از ۷۷,۰۰۰ درصد بازدهی برای سهام‌دارانش ثبت کرده که در مقایسه با بازدهی سایر بازارهای رقیب همچون سکه امامی که تنها به ۲۱،۰۰۰ درصد بازدهی رسیده تفاوت زیادی دارد؛ بنابراین همواره خرید و نگهداری نماد فولاد در سبد سهام‌داران توصیه شده است.ارزش‌آفرینی و ایجاد بازدهی‌های بالا برای سهام‌داران فولاد امری اتفاقی نیست، زیرا فولاد با اتخاذ رویکرد مدیریتی مدون همواره با انجام برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های دقیق و هدفمند از یک مجتمع تولیدی با ظرفیت ۲٫۴ میلیون تن فولاد خام به یک گروه بزرگ معدنی و فولادی آن هم به پهنای کشور و با ظرفیت تولیدی بیش از ۱۰٫۳ میلیون تن فولاد خام مبدل شده و در حال حاضر بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه و شمال آفریقاست.

 از دیگر نکات بارز، روند افزایش سرمایه‌های انجام‌شده در طول سال‌های اخیر به‌منظور تأمین منابع مالی موردنیاز برای اجرای طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت بوده است. در واقع سهام‌داران فولاد با رویکرد عدم تقسیم سود بالا و جلوگیری از خروج نقدینگی، ضمن تأمین پایدار منابع مالی طرح‌های توسعه به کسب بازده از محل سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده از این محل کمک شایانی نموده‌اند. در واقع شرکت با درخشش در تعریف و اجرای موفق طرح‌های توسعه و همراهی سهام‌داران در مسیر افزایش سرمایه (عمدتاً از محل سود انباشته)، باعث شد تا سرمایه شرکت از ۱۵،۸۰۰ میلیارد ریال (بدو ورود به بورس) به ۱،۰۸۰،۰۰۰ میلیارد ریال (با احتساب آخرین افزایش سرمایه مصوب مجمع فوق‌العاده صاحبان سهام) افزایش یابد و هم‌اکنون به‌عنوان دومین بزرگ‌ترین شرکت بورسی ایران از لحاظ ارزش اسمی سرمایه باشد. با وجود همه نکات مثبت و پیشرفت‌ها و سرفرازی‌ها نماد فولاد از بدو ورودش به بورس تا به امروز شاهد فرازوفرودهایی بوده و نزد اکثر  اهالی بازار سرمایه به‌عنوان یک نماد پیشران مطرح بوده و هست.به‌منظور حفظ و ارتقای این جایگاه،  تیم مدیریتی  و کلیه کارکنان فولاد مبارکه در تلاش هستند تا با تحقق شعار «فولاد مبارکه؛ مسیری ماندگار برای خلق آینده‌ای بهتر» قله‌های بعدی را برای این نماد افتخارآفرین بازار سرمایه فتح کنند،  ان‌شاءالله .

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها