۱۴۰۱ شنبه ۲۱ آبان چاپ
محکومیت شرکت مخابرات در شورای رقابت ؛

دستِ مخابرات در جیب مردم!/ شما را به خدا جلوی این فسادها را بگیرید

دستِ مخابرات در جیب مردم!/ شما را به خدا جلوی این فسادها را بگیرید

اقتصاد میهن: شهریورماه سال جاری، افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت، موردتایید قرار گرفت و ستاد تنظیم بازار، افزایش نرخ کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرد.

بر این اساس، این افزایش تعرفه در استان تهران بابت ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه، هزینه‌ای معادل ۲۰۰۰۰ تومان، برای سایر مراکز استان‌ها به ازای حداقل ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه ۱۵۰۰۰ تومان به عنوان حداقل و سایر شهرها به ازای ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه معادل ۱۰۰۰۰ تومان تعیین شد.

از سال ۱۳۸۲ تا چندی پیش تعرفه‌ی تلفن ثابت افزایش اساسی نداشت. فقط دو مرتبه افزایش ناچیز داشت که بر کیفیت ارائه‌ی خدمات تأثیرگذار نبود. تعرفه‌های تلفن ثابت تا قبل از افزایش به شرح زیر بود؛ تلفن ثابت به ثابت داخل استانی ۴۵ ریال، تلفن ثابت به ثابت خارج استانی ۳۳۰ ریال، تلفن ثابت به همراه اول ۶۲۵ ریال و تعرفه تلفن ثابت به سایر اپراتورها ۶۲۵ ریال.

شهریور سال جاری مصوبه «دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت» توسط ستاد تنظیم بازار به شرکت مخابرات ابلاغ شد که بر اساس آن دستورالعمل، مبلغ ۲۰ هزار تومان به قبض ماهانه مشترکین تلفن ثابت شهر تهران، ۱۵ هزار تومان به قبض ماهانه مشترکین سایر مراکز استان‌ها و ۱۰ هزار تومان برای سایر شهرها در نظر گرفته شده است. این مبلغ در ازای دریافت مکالمه رایگان درون شهری، برون شهری یا تلفن همراه است. این در حالی است که این خدمات برای تمام تهرانی ها فعال شده و خطوطی که کارکردی ندارند نیز با افزایش هزینه قبض مواجه شده‌اند .

گولاتوری و مخابرات بعد از برگزاری جلسات متعدد برای اجرایی کردن و رسیدن به این مدل پرداخت برگزار کرده‌اند. مخابرات پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل اجرایی نشدن مصوبه افزایش قیمت، زیانی ۲ هزار میلیارد تومانی را تجربه کرده است.کاربران تلفن‌های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید پیرامون تعرفه‌های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند.  این هزینه صرفاً هزینه‌ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفا به منظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند ولی گزارش‌ها حاکی از این است که این رقم بیشتر از ۲۰ هزارتومان است.

شما را به خدا جلوی این فسادها را بگیرید!

در این رابطه؛ محمدتقی فاضل میبدی؛ یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: بعد از بورس این دفعه دست مخابرات در جیب مردم. آبونمان تلفن ۱۸ هزار تومان شد.این چه راهی است که دولت محرومان در پیش گرفته است؟ گرانیهای پند برابر و فشار بر زندگی مردم کم بود که این بار مخابرات به جان مردم افتاد. شما را به خدا طبق وعده هایی که در انتخابات به مردم دادید، جلوی این فسادها را بگیرید.

محکومیت شرکت مخابرات در شورای رقابت  

شورای رقابت در پانصد و نوزدهمین جلسه خود در ۱۷ آبان ماه، شرکت مخابرات را به ارتکاب رویه ضدرقابتی در اقدام به درج مبالغ اضافی در قبوض تلفن ثابت و اخذ آن از مشترکین محکوم کرد.پیرو وصول شکایت برخی از مشترکین در خصوص  اجرا نشدن مفاد مصوبه ۵۰۹ شورای رقابت در ۱۰ مهر ۱۴۰۱، موضوع در جلسه ۵۱۹ شورای رقابت مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت. بر همین اساس شورای رقابت رای بر محکومیت شرکت مخابرات ایران به دلیل  ارتکاب رویه ضد رقابتی صادر کرد.

گفتنی است موضوع جلسه ۵۰۹ شورای رقابت مبنی بر توقف اجرای مصوبه ۴۶۶ مورخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ از سوی شرکت مخابرات ایران و اقدام به درج مبال غ اضافی در قبوض تلفن ثابت و اخذ آن از مشترکین بود.  در ماده ۳ مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای رقابت با موضوع “دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت” شرکت مخابرات ایران موظف شده بود با استقرار نظام حسابداری بهای تمام شده، نظام خود را به نحوی اصلاح کند که هزینه تمام شده هر یک از خدمات این شرکت به صورت مجزا و دقیق محاسبه شود و در صورت های مالی حسابرسی شده این شرکت درج گردد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها