۱۴۰۲ چهارشنبه ۳۱ خرداد چاپ

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات اتاق بازرگانی

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات اتاق بازرگانی

اقتصاد میهن: نمایندگان مجلس در نامه‌ای به وزیر صمت خواستار ابطال انتخابات اتاق بازرگانی ایران شدند

به گزارش اقتصاد میهن ، جمعی از نمایندگان شناخته شده مجلس  در مکاتبه‌ای با وزیر صمت با اشاره به حواشی اخیر انتخابات اتاق بازرگانی ایران، خواستار ابطال این انتخابات شدند.متن نامه‌ای که به امضای حدود ۳۰ نفر از‌ نمایندگان رسیده به این شرح است:

احتراماً با توجه به گزارش واصله در خصوص انتخابات اخیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران لازم است دستور فرمایید با فوریت موضوع بررسی در صورت صحت گزارش و نسبت به ابطال انتخابات اتاق بازرگانی اقدامات شایسته به عمل آید.

در این انتخابات برخلاف قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مصوب تاریخ ۱٤۰۱/۰۷/۱۰ مجلس شورای اسلامی عمل شده است مطابق شرایط مندرج در این قانون ریاست اتاق بازرگانی جزو مشاغل مهم و حساس محسوب می‌گردد و نهادهای نظارتی یک ماه فرصت دارند تا در خصوص صلاحیت نامزدها اعلام نظر کنند. لکن طبق گزارش مستند عدم صلاحیت فرد منتخب به صورت کتبی به اتاق بازرگانی از سوی مراجع قانونی اعلام گردیده و ایشان علیرغم رد صلاحیت در انتخابات شرکت نموده است.

حسین سلاح‌ورزی که در فتنه ۱۴۰۱ مواضع تندی در حمایت از براندازان جمهوری اسلامی داشته، رئیس اتاق بازرگانی و عضو مهمترین شوراهای عالی نظام شده است. حال این سوال مطرح می شود که آیا دستگاه‌های امنیتی و نظارتی کشور منافع ملی را شوخی گرفته‌اند؟گفتنی است، انتخاب سلاح ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی در حالی بوده که حراست وزارت صمت صلاحیت وی را برای پست ریاست اتاق بازرگانی ایران تایید نکرده و در این باره مکاتبه رسمی هم صورت گرفته است. سلاح ورزی در حالی به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد که در ماههای گذشته موضع گیریهای وی در فضای مجازی علیه مواضع رسمی جمهوری اسلامی و در راستای بلندگوهای تبلیغاتی دشمنان ایران یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونسیتی حواشی زیادی به همراه داشته است. نمی شود همزمان هم عضو مهمترین شوراهای عالی تصمیم سازی برای جمهوری اسلامی بود و هم در راستای براندازان جمهوری اسلامی شعار داد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها