۱۴۰۲ شنبه ۳ تير چاپ

ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی مجاز شد + شرایط

ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی مجاز شد + شرایط

اقتصاد میهن: ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی (دارندگان کارت بازرگانی که چه کارت بازرگانی آنها منقضی، تعلیق یا ابطال می شود) مجاز شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن ، نرگس باقری زمردی ( مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات ) در بخشنامه‌ای به گمرک ایران موضوع ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی را ابلاغ کرد.در این نامه که ۲۳ خرداد ماه صادر شده، آمده است: با عنایت به تبصره ۲ بند ۶ آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب نامه هیأت وزیران مبنی بر ترخیص یا صادرات کالا با توجه به انقضا، تعلیق یا ابطال کارت بازرگانی به استحضار می‌رساند:

۱- اقلام موضوع ثبت سفارشاتی که در زمان اعتبار کارت بازرگانی دارای کد ساتا بوده و بارنامه آنها در زمان اعتبار ثبت سفارش صادر گردیده و با در زمان اعتبار ثبت سفارش کالای آنها دارای قبض انبار معتبر از اماکن گمرکی است، علیرغم ابطال، انقضا و یا تعلیق کارت بازرگانی با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه قابل ترخیص است.

۲- صادرات اقلامی که کارت بازرگانی صاحب کالا به هر دلیلی ابطال، تعلیق یا منقضی شده و در زمان اعتبار کارت بازرگانی دارای یکی از شرایط قیده شده در ماده ۱۱ مکرر آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات باشد، با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه بلامانع است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها