۱۴۰۲ دوشنبه ۲۶ تير چاپ
عضو ناظر شورای عالی بورس:

اسامی تمامی شرکت‌های بورس دارای رانت اطلاعاتی را افشا می کنیم

اسامی تمامی شرکت‌های بورس دارای رانت اطلاعاتی را افشا می کنیم

اقتصاد میهن: شرکت‌هایی که رانت اطلاعاتی داشتند اعم از شرکت‌های عمومی یا شرکت‌های وابسته به ستادها از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و وابسته به حاکمیت، اسامی همه آنها افشا می‌شود.

عضو ناظر شورای عالی بورس با بیان اینکه تمام معاملاتی که پس از مصوبه افزایش نرخ خوراک انجام شده باید مورد بررسی قرار بگیرند، گفت: شرکت‌هایی که رانت اطلاعاتی داشتند اعم از شرکت‌های عمومی یا شرکت‌های وابسته به ستادها از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و وابسته به حاکمیت، اسامی همه آنها را افشا می‌کنیم.محسن علیزاده درباره احتمال تخلف نشت اطلاعات محرمانه درباره مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به ۷هزار تومان و ارائه این اطلاعات به تعدادی از شرکت‌های بورسی اظهار داشت: اگر متوجه شویم که مصوبه هیات دولت با قوانین مغایرت دارد به طور قطع این موضوع را در هیات تطبیق مطرح و بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اما درباره تخلف احتمالی و برخورد با متخلفان، این موضوع را در جلسه شورای عالی بورس مطرح کردیم و همه اعضا به اتفاق این نظر را داشتند که تمام معاملاتی که پس از این مصوبه انجام شده باید مورد بررسی قرار بگیرند و حتی اگر معاملات در سایر بخش‌ها هم باشند، باید افشا شوند.عضو ناظر شورای عالی بورس افزود: بنده به عنوان ناظر در شورای عالی بورس این خواسته و مطالبه را حتما پیگیری می‌کنم. ‌‌

علیزاده درباره نحوه جبران زیان سهامداران در این بازه زمانی گفت: پرداختن به این موضوع که چه کسی باید زیان را جبران کند، موضوع زمان حال حاضر نیست اما حتما اگر تخلفاتی انجام شده باشد را افشا می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که چه کسانی رانت اطلاعاتی و دسترسی به این مصوبه داشتند که باعث شده در یک روز و در تاریخ انتشار آن نامه، شاخص به شدت ریزش داشته باشد. وی تاکید کرد: شرکت‌هایی که رانت اطلاعاتی داشتند حتی از شرکت‌های عمومی یا شرکت‌های وابسته به ستادها از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و وابسته به حاکمیت باشند، اسامی آنها را افشا می‌کنیم.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها