۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۹ مرداد چاپ
طی 4 ماهه سال جاری محقق شد

با رشد ۳۷ درصدی ؛ صادرات آهن و فولاد ایران به مرز ۴٫۵ میلیون تن رسید+ جدول

با رشد ۳۷ درصدی ؛ صادرات آهن و فولاد ایران به مرز ۴٫۵ میلیون تن رسید+ جدول

اقتصاد میهن: انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار صادرات 4 ماهه فولاد کشور را منتشر کرد.

به گزارش اقتصاد میهن ، جدیدترین آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی از صادرات ۳۷ درصدی انواع محصولات فولادی در چهار ماهه سال جاری حاکی از افزایش صادرات محصولات میانی، میلگرد و تیرآهن است. همچنین براساس این آمار صادرات آهن اسفنجی و ورق‌های پوشش‌دار کاهش داشت.

براساس این آمار صادرات محصولات میانی زنجیره فولاد با رشد ۲۵ درصدی از ۲ میلیون و ۲۱۱ هزار تن در چهار ماهه سال گذشته به ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار تن در مدت مشابه امسال رسید.همچنین، صادرات آهن اسفنجی از ۱۶۶ هزار تن در چهار ماهه سال گذشته به ۵۸۰ هزار تن در چهار ماهه سال جاری میلادی افت کرد که این ارقام تفاوت رشد ۲۵۰ درصدی دارند.

برپایه این گزارش، در میان انواع محصولات تخت صادرات ورق‌های پوشش‌دار تا پایان تیرماه امسال تفاوت چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت و از ۲۸ هزار تن به ۲ هزار تن کاهش پیدا کرد.صادرات میلگرد نیز از ۶۷۴ هزار تن در چهار ماهه نخست سال گذشته، به ۸۰۰ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رشد کرد که رشد ۱۳۰ هزار تنی نشان می دهد.

بنا بر آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، فولادسازان کشور از ابتدای فروردین تا پایان تیر سال جاری ۶۶ هزار تن تیرآهن صادر کردند، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۲ برابری داشت. در مدت مشابه سال گذشته حجم صادرات تیرآهن ایران ۳۲ هزار تن بود.افزایش ۲۵ درصدی صادرات مقاطع طویل و رشد ۸۰ درصدی صادرات نبشی و ناودان، از دیگر آمار قابل ذکر در این مدت است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها