۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۵ مرداد چاپ
دولت قول داده بود قیمت مرغ از ۶۰ هزار تومان فراتر نرود

با خارج شدن رشته کار از دست دولت؛ مرغ از سر سفره مردم پر کشید

با خارج شدن رشته کار از دست دولت؛ مرغ از سر سفره مردم پر کشید

اقتصاد میهن: گرانی گوشت و مرغ این روزها دوباره حاشیه‌ساز شده است؛ مردمی که طی سال‌های اخیر کمتر دستشان به این خوراکی می‌رسید امروز خود را در دورترین فاصله از مصرف آن می‌بینند.

معین الدین سعیدی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره گرانی مجدد و کمبود گوشت مرغ در کشور  گفت: یک موضوع خیلی مهمی که الان باید یکی از اولویت‌های اصلی کار ما در مجلس باشد این تورم لجام گسیخته‌ای است که در حوزه کالا‌های اساسی و سبد خوراکی مردم به وجود آمده است.نماینده چابهار افزود: دولت به خصوص بانک مرکزی یک مقداری در خصوص کنترل نرخ ارز تدبیر کرد که قابل دفاع است و واقعا سپاسگزار هستیم، اما انتظار می‌رفت وقتی ثباتی در بازار ارز به وجود می‌آید علی‌القاعده حوزه سبد کالا‌های اساسی و خوراکی جامعه هم مدیریت شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به مسئله گرانی سرسام آور قیمت مرغ در سطح کشور، تصریح کرد: در حال حاضر عملا مرغ یا از سفره مردم حذف شده یا پیدا کردن آن سخت شده است؛ بر چه اساسی قیمت مرغ نرخ گذاری می‌شود؟ قیمت مرغ ۷۳ هزار تومان اعلام شده، در حالی که شما در کدام قسمت کشور مرغ را با قیمت ۷۳ هزار تومان پیدا می‌کنید؟

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، اظهار داشت: زمانی که دولت نسبت به حذف ارز ترجیحی اقدام کرد، وزیر وقت جهاد کشاورزی گفت که تحت هیچ شرایطی قیمت مرغ از ۶۰ هزار تومان افزایش پیدا نمی‌کند، این در حالی است که الان عملا مرغ، قیمت ۱۰۰ هزار تومان را رد کرده است.

سعیدی با بیان اینکه در چنین شرایطی عملا باید اولویت اصلی همه رسیدگی به این موضوع باشد، گفت: اخیرا رییس کمیسیون اقتصادی مجلس طی مصاحبه‌ای گفته است حتی اگر قیمت نهاده‌های دامی با ارز آزاد هم محاسبه شود، باز هم نباید شاهد چنین قیمتی باشیم. در کشور‌هایی که سالیان سال است درگیر جنگ داخلی هستند نیز شاهد چنین تورمی در کالا‌های اساسی نیستیم، از این‌رو بنده فکر می‌کنم یک مقدار رشته کار از دست مدیران اقتصادی کشور خارج شده است و از آقای رئیس جمهور می‌خواهیم سریعا نسبت به این موضوع اقدام کند.

وی تصریح کرد: ما قرارگاه مرغ ایجاد کردیم اما سوال اینجاست اثر آن کجا خود را نشان داده است؟ بنده همانطور که عرض کردم مقداری رشته کار از دست مدیران اقتصادی کشور خارج شده است.عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: در واقع عملا گرانی مرغ در بازار اتفاق افتاده است، یعنی هر چقدر هم عزیزان ما در وزارت جهاد کشاورزی یا نهاد‌های اقتصادی حرف دیگر بزنند، واقعیت امر این است که عملا گرانی اتفاق افتاده و فکر می‌کنم باید این مسئله موضوع اول مسئولان اجرایی و حتی تقنینی کشور باشد.سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: گرانی مرغ، مسئله‌ای نیست که بگوییم فقط بخشی از جامعه از آن استفاده می‌کنند، امروز همه دهک‌های اقتصادی به نوعی درگیر این قصه هستند و باید متناسب با حجم این اتفاق، تدبیر شود که تا الان متاسفانه نشده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها