۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۴ دي چاپ

برای نخستین بار؛ اسامی متخلفان بورسی منتشر شد

برای نخستین بار؛ اسامی متخلفان بورسی منتشر شد

اقتصاد میهن: سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با صدور رای قطعی تخلف شرکت «های‌وب»، اسامی مدیران متخلف برای نخستین بار به صورت رسمی منتشر شد.

به گزارش اقتصاد میهن از سازمان بورس، امیرمهدی صبایی، ضمن تاکید بر صدور رأی قطعی تخلف شرکت «های‌وب»، اظهار داشت: پیرو دریافت گزارش تخلف شرکت «داده گستر عصر نوین (های‌وب)» با موضوعات «افشای اطلاعات غیر قابل اتکا در خصوص انتشار زمان‌بندی پرداخت سود نقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی و عدم پرداخت سود سهام به سهامداران در خصوص سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ظرف مهلت قانونی، فرآیند رسیدگی انضباطی به پرونده شرکت مذکور آغاز شد.

وی تصریح کرد: هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از بررسی کامل مدارک و مستندات پرونده شرکت «های‌وب»، اقدام به صدور رأی قطعی با مجازات جریمه نقدی مدیران شرکت اعم از مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره هرکدام به میزان چهار میلیارد ریال کرد. صبایی تاکید کرد: مطابق با مفاد «دستورالعمل اجرایی بند (چ) ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در خصوص انتشار عملکرد مدیران اشخاص تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار» آراء صادره در خصوص مدیران این شرکت در گروه مجازات‌های درجه یک بوده و باید در رده‌بندی رنگ مشکی در سامانه انتشار سوابق مدیران برای عموم منتشر شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود: با توجه به نوع تخلف واقع شده و تضییع حقوق سهامداران خرد «شرکت داده گستر عصر نوین» در دریافت سود و با توجه به وظیفه ذاتی سازمان بورس که در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران خرد به وجود آمده، مجازات صادره سقف جریمه نقدی مقرر در بند ب ماده ۴ آیین‌نامه ماده ۱۴ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید بوده و رأی صادره بر اساس قانون مستلزم انتشار برای عموم است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها