۱۴۰۲ شنبه ۲۶ اسفند چاپ

سال متفاوتی که بیمه پارسیان در صنعت بیمه رقم زد

سال متفاوتی که بیمه پارسیان در صنعت بیمه رقم زد

اقتصاد میهن: بیمه پارسیان در سال جاری علاوه بر اینکه موفق شد تا همه ارکان مالی خود را با بهبود همراه کند بلکه توانست با تمرکز ویژه بر عملیات بیمه گری رکورد صدور بیمه نامه های خود را شکسته و توانگری خود را نسبت به همه سالهای گذشته افزایش دهد.

سال ۱۴۰۲ را برای بیمه پارسیان باید از جهات زیادی متفاوت ترین سال فعالیت ای شرکت بیمه ای بعد از حدود دو دهه حضور در صنعت بیمه دانست. معرفی محصولات و خدمات جدید بیمه ای در در قالب طرحها و جشنواره ها یکی از مهمترین دستاوردهای بیمه پارسیان در سال جاری بود که گام مؤثری در جهت گسترش فرهنگ بیمه ای و تسهیل پوشش بیمه ای افراد جامعه به شمار می آید.

شروع امیدوار کننده بیمه پارسیان در ابتدای سال ۱۴۰۲

بیمه پارسیان در حالی سال جاری را آغاز کرد که هدف گذاری مدیران آن دستیابی به سهم بیشتر از بازار و تقویت ارکان مالی و در نتیجه بهبود توانگری و ارتقاء نگهداری ذخایر بیمه ای بود. طرح و برنامه ای که اگرچه با وجود وضعیت اقتصادی موجود برای شرکتهای بیمه ای در سال ۱۴۰۲ کاری سخت و نیازمند تلاش شبانه روزی بود اما در بیمه پارسیان اتفاق افتاد تا سال ۱۴۰۲ برای سهامداران بیمه پارسیان رضایت بخش باشد.انتشار اولین دوره صورتهای مالی بیمه پارسیان در سال جاری یعنی در پایان خرداد ماه حکایت از تحقق بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریالی درآمد حق بیمه ناخالص داشت. بیمه پارسیان همچنین در پایان خردادماه موفق شد درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای خود را به بیش از یک هزار ۳۰۹ میلیارد ریال برساند. درآمدهای بیمه ای این شرکت نیز در سه ماهه ابتدایی سال به ۲۱ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال رسید تا شروع خوبی را از بیمه پارسیان شاهد باشیم. حفظ روند سودآوری با یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال سود خالص در سه ماهه ابتدایی سال هدف گذاری مدیران این شرکت را به فعل رساند.

روند منطقی و به دور از هیجان نماد پارسیان در بازار سرمایه و حفظ انتفاع سهامداران از دیگر نتایجی بود که در نوسانات بازار سرمایه رقم خورد و در مقایسه با میانگین سودآوری شرکتهای بزرگ بیمه ای منطقی و قابل قبول به نظر می رسید.گفتنیست در پایان سه ماهه نخست میزان صدور حق بیمه این شرکت ۳۲ هزار و ۴۱ میلیارد ریال بود.مسیر رو به بهبود بیمه پارسیان در ادامه سال برای تقویت ارکان مالی با برگزاری مزایده های فروش با حفظ منافع سهامداران ادامه داشت تا شرایط برای حضور بهتر و مؤثرتر بیمه پارسیان در خدمت رسانی به بیمه گذاران در صنعت بیمه ادامه دار باشد.

رشد معنادار بیمه پارسیان در نیمه نخست سال

گزارش های بیمه پارسیان در پایان شهریور ماه سال جاری به وضوح رشد معناداری را حکایت کرد که برای منتقدین و فعالان صنعت بیمه می تواند حائز اهمیت باشد.درآمد حق بیمه ناخالص بیمه پارسیان در پایان شهریورماه سال جاری و در فاصله سه ماه از گزارشات مالی خردادماه با رشد  ۱۰۲ درصدی به ۴۶ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال رسید. در شهریور ماه ۱۴۰۲ همچنین شاهد رشد ۱۸۵ درصدی درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای بیمه پارسیان بودیم تا این متغیر مهم مالی در نیمسال نخست به ۳ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال برسد.درآمدهای بیمه ای که مهمترین ردیف درآمدی شرکتهای بیمه ای محسوب می شود در پایان شهریور با رشد ۱۰۴ درصدی نسبت به سه ماهه نخست سال به ۴۳ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال تکیه زد. در همین مدت میزان صدور حق بیمه در این شرکت رقم ۶۱ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال را نشان می دهد. لازم به ذکرست بیمه پارسیان در پایان نیمه نخست ۱۴۰۲ از حیث حجم فروش در جایگاه هفتم شرکتهای بورسی صنعت بیمه قرار گرفت. همچنین در پایان شهریورماه ۵ درصد مبلغ فروش صنعت بیمه در سبد بیمه پارسیان مشاهده شد.

بیمه پارسیان طی این مدت توانست با تفویت شبکه فروش و پورتفوی خود و نیز توجه ویژه به فروش بیمه های زندگی علاوه بر اینکه نسخه دیگری از کیفیت حضور خود را به رخ بکشد بلکه موفق شد تا با افزایش فروش بیمه های زندگی حاشیه امن قابل توجهی برای آتیه بیمه گذارانی فراهم کند که پوشش بیمه های عمر و زندگی این شرکت را برای سرمایه گذاری مطمئن انتخاب کرده بودند.در پایان شش ماهه نخست سال جاری میانگین رشد حق بیمه تولیدی بیمه پارسیان در ۱۳ رشته بیمه ای ۱۰۱ درصد بود که افزایش قابل توجهی نشان می دهد.

افزایش سود آوری در پایان آذرماه

گزارشات منتهی به پایان آذرماه سال جاری نشان داد که هدف گذاری ابتدای سال با تلاش هرچه بیشتر در این شرکت ادامه دارد. درآمد حق بیمه ناخالص بیمه پارسیان در آذرماه ۱۴۰۲ به ۷۵ هزار و ۶۲ میلیارد ریال رسید تا رشد ۶۱ درصدی را نسبت به پایان شهریور ماه گزارش کند. درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای در نه ماهه سال جاری نسبت به پایان شهریور ۲۰ درصد افزایش داشت و رقم ۴ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریالی را خلق کرد. درآمدهای بیمه ای این شرکت نیز در آخرین گزارشات مالی ۶۹ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال دیده می شود تا افزایش ۵۸ درصدی برای این شرکت را از این حیث شاهد باشیم.بیمه پارسیان همچنین در در پایان نه ماهه سال جاری موفق شد تا میزان سود خالص و انباشته خود را نسبت به پایان شهریور افزایش دهد بررسی ها نشان می دهد که میزان صدور حق بیمه این شرکت در پایان نه ماهه سال جاری به ۸۸ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال بود که نسبت به شش ماهه سال ۴۵ درصد رشد داشت.

حضور در باشگاه  ده هزار میلیاردی ها و شکستن رکورد نسبت توانگری

در دی ماه سال جاری و با وجود اوضاع اقتصادی حاکم بر صنایع کشور بیمه پارسیان میزان صدور بیمه نامه های خود را به ۹۷ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال رساند تا شاهد اتفاقی نو در این شرکت بیمه ای باشیم چرا که ادامه تلاشهای مدیران و تیم فروش بیمه پارسیان و تمرکز بر کیفیت ارائه خدمات در بهمن ماه بیمه پارسیان در باشگاه ده هزار میلیاردی های قرار داد و میزان صدور بیمه نامه های این شرکت به بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد ریال رسید و این اتفاق برای اولین بار در تاریخ بیمه پارسیان به وقوع پیوست.دستاورد مهم دیگر بیمه پارسیان در سال جاری را باید حضور پر رنگ در سطح اول توانگری شرکتهای بیمه ای با نسبت توانگری ۱۳۲ دانست که نقطه عطف فعالیتهای این شرکت در همه سالهای گذشته است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها