۱۴۰۲ دوشنبه ۲۸ اسفند چاپ

تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران

تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران

اقتصاد میهن: مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه این شرکت با هدف افزایش صادرات به ۴ میلیارد دلار در سال گفت: این حمایت در قالب ۶ بسته ارزی با مجموع ارزش ۵٫۶ میلیارد یورو در بازه زمانی ۴ سال توسط بانک مرکزی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن از مس‌پرس، دکتر امیر خرمی شاد، با اشاره به توافق امضا شده این شرکت با بانک مرکزی تاکید کرد: تفاهم نامه پشتیبانی بانک مرکزی از طرح‌های توسعه ای شرکت ملی مس و معاونت ارزی بانک مرکزی به امضا رسیده است.وی افزود: قراردادهای اجرایی به منظور افزایش ظرفیت تولید کاتد مس این شرکت از سطح ۳۰۰ هزار تن فعلی به ۶۰۰ هزار تن به امضا رسیده و پیمانکاران در تمامی پروژه ها فعال بوده و در حال پیشرفت فیزیکی مطلوب می باشند. دکتر خرمی‌شاد تاکید کرد: معدن دره زار و درالو با مجموع ارزش صادرات حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حال تست گرم بوده و بزودی افتتاح خواهد شد.

مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی، نیز  تصریح کرد: نیاز ارزی طرح‌های توسعه مس کشور در سال آینده ۲٫۵ میلیارد یورو برآورد شده که شامل تجهیزات مختلف و خدمات مهندسی است و برنامه ریزی تامین آن توسط این بانک انجام شده است. سید آرش شهرآیینی، افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران متعهد به تامین ریال مورد نیاز طرح‌ها و تامین حداکثر تجهیزات مورد نیاز از داخل بر اساس مقررات موجود است.شهرآیینی تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید کاتد مس کشور به ۶۰۰ هزار تن به مرور زمان طی ۴ سال محقق شده و در ادامه و برای حداقل یک دوره ۲۵ ساله، سالانه به میزان ۴ الی ۵ میلیارد دلار ارز صادراتی را نصیب کشور خواهد نمود.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها