۱۴۰۲ دوشنبه ۲۶ تير چاپ

با حضور رئيس جمهور؛ پتروشيمی گچساران، ایرانی ترین الفین کشور راه اندازی می شود

با حضور رئيس جمهور؛ پتروشيمی گچساران، ایرانی ترین الفین کشور راه اندازی می شود

اقتصاد میهن: عملیات راه اندازي پتروشیمی گچساران، بزرگترین پروژه صنعتی تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز با حضور آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور، تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مديران ارشد وزارت نفت، مديران هلدينگ خليج فارس و مسئولان استاني آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصاد میهن از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، این پروژه با اعتبار ۱/۳ ميليارد یورو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نفت در سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه بویراحمد است، پروژه ای که با رویکرد توسعه‌ای دولت سیزدهم و سیاست راهبردی هلدینگ خلیج فارس در دوسال اخیر جان دوباره ای گرفت و به انتظار ۱۷ ساله مردم شهرستان گچساران پایان داد.در شرکت پتروشیمی گچساران که ۸۳ درصد قطعات و تجهیزات آن توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده،قرار است سالانه یک میلیون اتیلن و ۸۴ هزار تن C3+ در آن تولید شود.

در طول عملیات راه‌اندازی بیش از ۳۰۰۰ نفر که عمدتاً از نيروهاي بومی بودند مشغول فعالیت شدند و در زمان بهره‌برداری یک هزار نفر در این پروژه مشغول به کار می‌شوند.شرکت پتروشیمی گچساران یکی از ۱۱ پروژه کلان و درون مجتمعی است که دکتر علی‌عسکری مدیرعامل شـركت صنـايع پتـروشيمي خليـج فـارس از آنها به عنوان پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۲ نام برده بود؛ پروژه‌های که مصداق و نشانه اراده اين گروه به عنوان پرچمدار توسعه صنعت پتروشیمی برای تکمیل طرح های نیمه تمام با هدف خلق ثروت است. پیش از این و در اردیبهشت امسال عملیات راه‌اندازی پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس با هدف خاموش شدن گازهای همراه مشعل غرب کارون و صیانت از محیط زیست آغاز شده بود.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها